تداوم گرمای بالای ۴۰ درجه در خراسان جنوبی؛ افزایش دما تا دوشنبه

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 18:27
بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا اواسط هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان به ۴۰ درجه و بالاتر می‌رسد و روند افزایش دما تا صبح دوشنبه ادامه خواهد داشت.

فاطمه زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جوی هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بیان کرد: با تضعیف گرادیان فشار بر سرعت وزش باد در منطقه کاسته می‌شود، بنابراین گاهی وزش تندباد و افزایش ابر رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه از عصر فردا به تدریج وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در نوار شرقی خراسان جنوبی قابل پیش بینی است، افزود: در این مناطق با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و در مرز شرقی هم با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

زارعی خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب و برق و عدم به کارگیری وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف شد و افزود: عدم حضور در فضای باز در ساعات اوج گرما، کنترل سیستم‌های سرمایشی در سالن‌های پرورشی، تنظیم دما و رطوبت در گلخانه، مرغ داری‌ها و دامداری‌ها و تامین انرژی جایگزین برق در سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ای توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت دمایی هوای استان هم بیان کرد: تا اواسط هفته تداوم وقوع بیشینه دمای حدود ۴۰ و بالاتر از ۴۰ درجه سلسیوس در اغلب نقاط خراسان جنوبی انتظار داریم.

زارعی از ثبت دمای ۴۰ و بالای ۴۰ درجه در ۱۷ ایستگاه ثبت دمای خراسان جنوبی خبرداد و افزود: یکشنبه تا صبح دوشنبه با افزایش نسبی دما و تشدید گرما روبه رو خواهیم شد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه با ۱۷ درجه سیلسیوس سردترین و بندان با ۴۷ درجه گرم‌ترین نقاط خراسان جنوبی بوده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.