عراقچی: ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است

خبرگزاری تسنیم شنبه 06 تیر 1405 - 18:22
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی تاکید کرد که ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در پیامی به آیین گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت نوشت: تجاوز اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران و حملات علیه غیرنظامیان یادآور همان منطق خطرناکی است که در حمایت از استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم ایران وجود داشت.

وی تاکید کرد: ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در دوران معاصر، استفاده از این سلاح‌ها را در هر شرایطی محکوم می‌کند و پرچمدار مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی است.

عراقچی گفت:  پیگیری حقوق قربانیان سردشت و سایر جنایات جنگی در مجامع بین‌المللی ادامه خواهد یافت و عاملان این جنایات باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.