امیر عزیزیپور در گفتوگو با ایرنا در خصوص مسابقات اسکواش که در سراسر کشور به یاد کودکان شهید میناب برگزار شد، اظهار داشت: رسالت فدراسیون در بخش فرهنگی، حمایت از عزیزانی بود که به ناحق در مدرسه میناب شهید شدند، ما وظیفهای به گردن داشتیم که انجام دادیم.
وی افزود: قرار شد این مسابقه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شود که در تهران هم در مجموعه ورزشی انقلاب به زیبایی انجام پذیرفت. همچنین با حضور در این رویداد، ورزشکاران ما به شرایط مسابقه برگشتند.
عزیزیپور در خصوص حضور اسکواش در بازی های آسیایی ناگویا، بیان کرد: با توجه به برنامه وزارت و کمیته ملی المپیک، قرار شد در بخش انفرادی آقایان و بانوان در بازیهای آسیایی ناگویا حاضر شویم. تا این لحظه اعزام بخش انفرادی آقایان و بانوان نهایی شده و تلاش میکنیم در تیمی هم باشیم. به واسطه جنگ تحمیلی رنکینگ ما پایین آمده و این موجب میشود نمایندگان ما در همان مراحل اول رویدادهای بینالمللی به رنک یک یا دو برخورد کنند.
رئیس فدراسیون اسکواش در خصوص برنامههای همگانی این رشته با توجه به گسترش اسکواش در سراسر جهان، ادامه داد: در بحث همگانی، فدراسیون برنامههای زیادی داشته و دارد. هرسال روز جهانی اسکواش را مهرماه برگزار میکنیم. برای اینکه از داخل سالن خارج شویم، تولیدات را به داخل آوردیم تا در پارکها در دسترس باشد. همچنین با کمک بخش خصوصی میخواهیم تعداد بیشتری سالن داشته باشیم.
وی در خصوص برنامهریزی برای حضور موفق در المپیک و همچنین ورود سلبریتیها به اسکواش، بیان کرد: وزیر همیشه در جلسات میگوید باید گام به گام پیش برویم. دوستان سلبریتی میتوانند در بخش همگانی به ما کمک کنند تا این رشته گسترش یابد. در خصوص تیمهای ملی، مربیان ما عملکرد بسیار خوبی دارند.










