مدیر برق کاشان هشدار داد: روشن ماندن ۲۴ ساعته کولر گازی منجر به صدور قبض میلیونی می شود

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 12:59
کاشان - ایرنا - مدیر امور برق کاشان  گفت: روشن ماندن ۲۴ ساعته کولر گازی، قبض برق را تا ۱۰۰؛میلیون ریال افزایش می‌دهد و هزینه برق در ساعات پیک (۱۱ ظهر تا ۲۳ شب) چهار برابر زمان کم‌باری است.

شاپور حدادپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رعایت الگوی مصرف باعث کاهش چشمگیر قبوض برق می‌شود، اما مصرف بیش از الگو، هزینه‌های سنگینی برای مشترکان به دنبال دارد.

حدادپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به باور نادرست برخی شهروندان، هشدار داد: تصور اینکه خاموش نکردن کولر گازی هزینه اضافی ندارد، اشتباه محض است و این کار قبض برق را تا مرز ۱۰۰ میلیون ریال در یک دوره مصرف افزایش می‌دهد.

مدیر امور برق کاشان با بیان اینکه قیمت برق در زمان پیک مصرف چهار برابر زمان کم‌باری است، از شهروندان خواست: از ساعت ۱۱ تا ۲۳ که پیک مصرف محسوب می‌شود، از روشن کردن ماشین لباسشویی و وسایل پرمصرف خودداری کنند و این کار را به بعد از ساعت ۲۳ شب موکول کنند.

حدادپور با اشاره به روند توسعه شبکه برق کاشان بیان کرد: در ۵۰ سال گذشته، ۸۵۰ ترانسفورماتور برق در کاشان نصب شده بود، اما در چهار سال اخیر ۴۵۰ دستگاه ترانس جدید به این شبکه اضافه شده که نشان از رشد شتابان تاسیسات برقی در این شهرستان دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.