پایان دوران «پیمانکاری دولت»؛ حکمرانی مشارکتی بخش خصوصی

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 04 خرداد 1405 - 17:12
رئیس امورآمایش سرزمین سازمان برنامه: به دنبال ایجاد شراکت راهبردی بابخش خصوصی،به‌ویژه در مقیاس‌های کلان هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سید جعفر حسینی»، رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور،  با تأکید بر لزوم هم‌راستایی پروژه‌های کلان با سیاست‌های آمایشی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور به این جمع‌بندی راهبردی رسیده است که مباحث بودجه‌ای و توسعه‌ای باید دوشادوش یکدیگر و بر اساس اسناد بالادستی آمایشی پیش بروند.
پایان دوران «پیمانکاری دولت»؛ حکمرانی مشارکتی بخش خصوصی
حسینی با اشاره به محدودیت‌های موجود در کشور گفت: دیگر امکان تکیه صرف بر منابع دولتی برای پیشبرد روند توسعه وجود ندارد؛ لذا به دنبال ایجاد شراکت راهبردی با بخش خصوصی، به‌ویژه در مقیاس‌های کلان هستیم.
رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: رویکرد نوین سازمان، گذار از رابطه پیمانکاریِ صرف میان دولت و بخش خصوصی، به سمت مدل حکمرانی مشارکتی است.
حسینی تاکید کرد: در حوزه پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، سیاست سازمان معطوف به توسعه کسب‌وکارهای پایدار است و پروژه‌های عمرانی صرفاً با هدف محرومیت‌زدایی از دستور کار خارج شده‌اند.
وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ممنوعیت استقرار صنایع آب‌بر و انرژی‌بر در فلات مرکزی، افزود: توسعه یزد یکی از کانون‌های اصلی خلاقیت صنعتی کشور است؛ اما محدودیت‌های اعمال شده نه برای جلوگیری از توسعه این استان، بلکه برای مدیریت بهینه منابع ملی است. 
رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ما از ظرفیت و دانش فعالان اقتصادی یزد برای توسعه سواحل جنوبی و مکران بهره خواهیم جست تا انتفاع آن به استان یزد نیز بازگردد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.