تمام مدارس کشور هیأت‌امنایی و رایگان می‌شوند

عصر ایران چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:54
وزیر آموزش‌ و پرورش می‌گوید تلاش خواهیم کرد این مدارسی را که در قالب کنونی هیأت‌امنایی هستند و از مسیر اصلی خو منحرف شده‌اند، کلا منحل کنیم. رئیس شورا، مسئول دهیاری، معلم و اولیای دلسوز را کنار این مدرسه بگذاریم و به اداره مدرسه کمک کنند.

«تمام مدارس کشور، حتی مدرسه روستایی و تک‌دانش‌آموزی را هیأت‌امنایی می‌کنیم.» این را وزیر آموزش‌ و پرورش علیرضا کاظمی می‌گوید و تأکید می‌کند که این مدارس ماهیت دولتی دارند و حق دریافت شهریه اجباری را ندارند.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب در پیام روز معلم امسال عنوان کردند که باید تعامل خانواده‌های دانش‌آموزان در اداره‌ مدارس بیشتر از پیش فراهم شود و آموزش‌ و پرورش در این راستا طرح هیأت‌امنایی شدن همه مدارس را مطرح کرده است. این در حالی است که مدارس هیأت‌امنایی از ۱۷ سال پیش با مصوبه شورای‌ عالی آموزش‌ و پرورش شروع به کار کرده‌اند و اکنون ۳۷۰۰ مدرسه هیأت‌امنایی در کشور داریم.

وزیر آموزش‌ و پرورش می‌گوید تلاش خواهیم کرد این مدارسی را که در قالب کنونی هیأت‌امنایی هستند و از مسیر اصلی خو منحرف شده‌اند، کلا منحل کنیم. رئیس شورا، مسئول دهیاری، معلم و اولیای دلسوز را کنار این مدرسه بگذاریم و به اداره مدرسه کمک کنند.

مدارس هیئت امنایی که در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کند در ازای فوق برنامه، شهریه دریافت می‌کنند اما آموزش‌وپرورش می‌گوید که طرح جدید مدارس هیئت‌امنایی متفاوت است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.