
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ربیعاله قربانی رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران با حضور در مجتمع قضائی شهید مطهری، از بخشهای مختلف این مجتمع بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پروندهها، نحوه ارائه خدمات قضائی و وضعیت عملکرد شعب قرار گرفت.
در این بازدید، وی با همکاران قضائی و اداری مجتمع دیدار و گفتوگو کرد و با قدردانی از تلاشهای آنان، بر ضرورت دقت، سرعت و ارتقای کیفیت در رسیدگیها تأکید کرد.
رئیس کل محاکم تهران همچنین با حضور در شعب مختلف، شاخصهای کمی و کیفی عملکرد شعب را بهصورت میدانی مورد ارزیابی قرار داد و بر لزوم رعایت استانداردهای متعارف در روند دادرسی تأکید کرد.
وی حفظ نظم در فرایند رسیدگی و ارائه خدمات مناسب به مراجعان را از اولویتهای مهم محاکم تهران برشمرد.
در ادامه این بازدید، بخش اجرای احکام مدنی نیز مورد بررسی قرار گرفت. رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب تهران در دیدار با قضات اجرای احکام، با استماع مسائل و نکات مطرحشده، بر اهمیت دقت و تسریع در اجرای آراء تأکید کرد.
آسیبشناسی روندها و فرایندهای موجود در شعب قضائی از دیگر محورهای این بازدید بود؛ رویکردی که در سرکشیهای میدانی رئیس کل محاکم تهران به مجتمعهای قضائی بهطور مستمر دنبال میشود. در همین زمینه، در این بازدید نشستهایی تخصصی با حضور رؤسای هر شعبه برگزار شد و آمار و عملکرد کمی و کیفی آن شعبه مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کل محاکم تهران در این بازدید پنجساعته با یادآوری تأکیدات پیشین خود در نشست شورای معاونین مبنی بر ضرورت کاهش شعب نامتعارف و کاهش پروندههای مسن و معوق، بهصورت چهرهبهچهره با همکاران قضائی هر شعبه گفتوگو کرد و با بررسی نقاط قوت و ضعف راهکارهای عملیاتی و اجرایی لازم برای رفع چالشهای موجود را ارائه داد.
این بازدید در زمینه تأکیدات رئیس کل دادگستری استان تهران با هدف ارتقای کیفیت رسیدگیها، بهبود شاخصهای عملکردی شعب، تسهیل خدماترسانی به مراجعان و تقویت ارتباط مستقیم میان مدیریت محاکم و همکاران قضائی و اداری مجتمع شهید مطهری انجام شد.