مستندسازی روزانه نقض‌های حقوق بشردوستانه

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:54
معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر گفت: مستندات نقض‌های حقوق بشردوستانه به‌صورت روزانه ثبت و به مراجع ذی‌صلاح حقوق بشری و بین‌المللی ارسال شده است.

مستندسازی روزانه نقض‌های حقوق بشردوستانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما  در نشست هم‌اندیشی جمعیت هلال‌احمر با استادان حقوق بین‌الملل، راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر، با ارائه گزارشی از اقدامات حقوقی و دیپلماسی بشردوستانه این جمعیت در جنگ تحمیلی سوم، گفت: مستندسازی موارد نقض حقوق بشردوستانه به‌صورت روزانه انجام و برای سازمان‌ها و مراجع ذی‌صلاح حقوقی و انسانی ارسال شده است.

به گفته وی، این مستندات شامل حملات علیه غیرنظامیان، زیرساخت‌های حیاتی و مراکز درمانی است.

عالیشوندی با اشاره به صدور ۱۱ بیانیه رسمی از سوی جمعیت هلال‌احمر و کمیته ملی حقوق بشر دوستانه کشور در خصوص حملات به غیرنظامیان و تأسیسات حیاتی، اظهار کرد: این بیانیه‌ها در سطح بین‌المللی بازتاب قابل‌توجهی داشته و پیام‌های حمایتی و همدلی از سوی جمعیت‌های ملی و سازمان‌های بین‌المللی دریافت شده است.

معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر تداوم پیگیری‌ها در مجامع حقوقی و بشردوستانه، افزود: حتی اگر برخی پیگیری‌ها به نتیجه نهایی منجر نشود، انجام وظیفه انسانی و حقوقی ما در ثبت، ارسال و مطالبه‌گری توقف‌ناپذیر است.

وی با قدردانی از حضور استادان و صاحب‌نظران حقوق بین‌الملل در نشست، بر اهمیت هم‌افزایی میان جامعه علمی و جمعیت هلال‌احمر برای تقویت مستندسازی، تحلیل حقوقی و پیشبرد دیپلماسی بشردوستانه تأکید کرد و از اساتید خواست پیشنهاد‌های اجرایی خود را برای ارتقای مسیر پیگیری‌های حقوقی و بین‌المللی ارائه کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.