اتصال صنعت به نبض حمل‌ونقل کشور با امضای تفاهمنامه همکاری

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
تفاهم‌نامه اتصال منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به شبکه راه‌آهن سراسری با هدف اجرای سیاست‌های کلی برنامه پنج‌ساله هفتم و افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی، میان مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی گرمسار امضا شد.

اتصال صنعت به نبض حمل‌ونقل کشور با امضای  تفاهمنامه همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، این تفاهم‌نامه با حضور جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن و محسن اتابکی مدیرعامل شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار منعقد شد.
بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، احداث حدود ۷ کیلومتر خط ریلی صنعتی و تجاری از محل انشعاب سوزن ایستگاه گرمسار در حوزه استحفاظی اداره‌کل راه‌آهن تهران، تا پایان سایت تخلیه و بارگیری منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، اجرایی خواهد شد.
طبق این تفاهم‌نامه، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار موظف به تملک اراضی، رفع معارضان، طراحی و اجرای خط ریلی همراه با سیستم سیگنالینگ، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری و نگهداری خطوط داخلی سایت شده است. همچنین این منطقه متعهد شده در سال نخست حداقل ۲۰۰ هزار تن و در سال‌های دوم و سوم حداقل ۶۰۰ هزار تن بار ریلی جابجا کند.
در مقابل، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز صدور مجوز اتصال خط صنعتی و تجاری به ایستگاه گرمسار، برنامه‌ریزی برای برقراری قطارهای برنامه‌ای، پیگیری بهره‌مندی از تسهیلات قانونی و واگذاری تجهیزات مورد نیاز برای روسازی خط را برعهده خواهد داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.