جذب حداکثریی بار در دستور کار راه‌آهن

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
مدیرعامل راه‌آهن در نشست مشترک با نمایندگان انجمن‌های صنفی و فعالان حوزه حمل‌ونقل ریلی با تأکید بر تداوم رکوردشکنی در حمل‌ونقل ریلی، گفت: راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی باید با شناسایی چشمه‌های جدید بار، جذب حداکثری بار را به عنوان راهبرد اصلی دنبال کنند.

جذب حداکثریی بار در دستور کار راه‌آهن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، نخستین نشست مشترک مدیرعامل راه‌آهن با نمایندگان انجمن‌های صنفی و فعالان حوزه حمل‌ونقل ریلی در سال جاری، با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد ریلی کشور در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان و رشد حمل بار ریلی کشور، از هدف‌گذاری جدید راه‌آهن برای شناسایی و جذب چشمه‌های تازه بار خبر داد و گفت: رکوردشکنی حمل‌ونقل ریلی در کشور ادامه دارد.
ذاکری در این نشست ضمن تبریک روز کارگر و قدردانی از حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی در توسعه حمل‌ونقل ریلی، گفت: در بخش ناوگان، تعداد لکوموتیوهای آماده به کار از ۴۸۹ دستگاه در شهریور ۱۴۰۳ به ۶۰۷ دستگاه در حال حاضر افزایش یافته که این موضوع نقش مهمی در ارتقای ظرفیت حمل بار ریلی کشور داشته است.
وی تاکید کرد: میزان حمل بار ریلی نیز با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود، از ۴۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۳ به ۴۴ میلیون تن در سال گذشته افزایش یافت که نشان‌دهنده تداوم روند رو به رشد حمل‌ونقل ریلی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی راه‌آهن برای حفظ جریان حمل بار در شرایط مختلف، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۴ میانگین حمل روزانه بار در شبکه ریلی کشور به ۱۲۰ هزار تن رسید و با وجود کاهش مقطعی در ایام جنگ تحمیلی سوم، این میزان بار مجدداً در اردیبهشت‌ماه امسال در حال نزدیک شدن به همان رکورد است.
ذاکری تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بار جابجا شده در شبکه ریلی را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد که نقش مهمی در پایداری زنجیره تأمین کشور دارد.
مدیرعامل راه‌آهن همچنین با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد در حوزه حمل بار گفت: راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی باید به جای تمرکز صرف بر سودآوری، جذب حداکثری بار و شناسایی چشمه‌های جدید بار را به عنوان راهبرد اصلی دنبال کنند.
در این نشست، نمایندگان انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل ریلی نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، بر ضرورت نوسازی ناوگان و زیرساخت‌ها، ارائه تسهیلات بانکی برای پایداری حمل‌ونقل ریلی و توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی به این بخش راهبردی تأکید کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.