واسطه‌ها، معماران قیمت‌های نجومی خودرو

تابناک چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:53
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی تهران با اشاره به نابسامانی اخیر در بازار خودرو گفت: افزایش قیمت خودرو کاذب و جوسازی واسطه گران است.

اسد کرمی امروز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت معاملاتی در بازار خودرو اظهار داشت: در حالی که خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی شود، واسطه ها و دلالان فقط با اعلام قیمت ها اقدام به جوسازی در بازار می کنند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی تهران با اشاره به اینکه باید به مسیر ثبات قیمتی در خودرو دست پیدا کنیم، گفت: وقتی خودرویی مثل ۲۰۷ در بازار حدود سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود، یک خودروی وارداتی هم با جهش قیمتی از پنج میلیارد تومان به ۹ میلیارد تومان می رسد.

کرمی بیان داشت: در شرایط کنونی اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار آزاد بسیار زیاد شده و این شکاف قیمتی زمینه را برای واسطه گران فراهم ساخته است از این رو نیازمند یک سیاستگذاری و نظارت در بازار خودرو هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت نابسامان وضعیت خودرو باعث افزایش شکایت ها و نارضایی مردم شده است، گفت: به خاطر نبود ثبات قیمتی، معامله ها در نمایشگاه های خودرو به هم می خورد و این امر منجر به نارضایتی بین خریدار و فروشنده می شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی تهران خاطر نشان کرد: در حوزه خودروهای وارداتی نیازمند شفاف سازی در خصوص نحوه واردات، تعیین تعرفه ها و افزایش عرضه هستیم.

وی در خصوص بازار خودروهای تولید داخل نیز اظهار داشت: عوامل زیادی از جمله کمبود ورق های فولادی، نوسان نرخ ارز، توقف واردات و سایر موارد در ارائه قیمت های کاذب در خودرو تاثیر گذاشته است.

 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.