تاکید بر رعایت ضوابط در بازسازی و استفاده از اماکن عمومی آسیب‌دیده

صدا و سیما چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:52
رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، مشاوران و پیمانکاران، تاکید بر رعایت ضوابط در بازسازی و استفاده از اماکن عمومی آسیب‌دیده تأکید کرد.

تاکید بر رعایت ضوابط در بازسازی و استفاده از اماکن عمومی آسیب‌دیده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور؛ در نامه «سعید وکیلی»، رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور، به دستگاه‌های اجرایی، مشاوران و پیمانکاران آمده است: «به استناد ماده ۳۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و تبصره ذیل بند (۳-۱) ماده (۴) «سند نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور»، موضوع تصویب‌نامه شماره ۴۰۵۴۴/ت۶۳۷۱۹ه مورخ ۱۴۰۴/۰۳/۰۶ هیئت وزیران؛ بر لزوم رعایت ضوابط زیر، در حوزه موضوعات مکان‌یابی و سازه‌ای، برای بازسازی و استفاده از اماکن عمومیِ آسیب‌دیده در حوادث طبیعی و صدمات ناشی از جنگ، به‌ویژه در مورد مدارس، دانشگاه‌ها و بَنا‌های درمانی، تاکید می‌شود و لازم است از بازسازی اماکن عمومی آسیب‌دیده، در مجاورت محدوده‌های پُرخطر اجتناب شود:

۱) اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین و آیین‌نامه اجرایی‌سازی آمایش سرزمین

۲) ضابطه شماره ۹۳۰ با عنوان «دستورالعمل مدیریت آوار»

۳) ضوابط پدافند غیرعامل

۴) ضوابط بَنا‌های درمانی بیمارستانی (موضوع بخشنامه شماره ۲۵۶۹۰۲‏‏/۱۴۰۳ مورخ ۳۰‏‏/۰۵‏‏/۱۴۰۳)

۵) ضابطه شماره ۸۲۷ با عنوان «ضابطه مکان‌یابی و بازتخصیص فضا‌های آموزشی.»

رونوشت این نامه برای اقدام لازم به سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های سراسر کشور هم ارسال شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.