تمام مدارس کشور هیأت‌امنایی و رایگان می‌شوند | مدارس هیأت‌امنایی کنونی را کلا منحل می‌کنیم

همشهری آنلاین چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:51
وزیر آموزش و پرورش از هیأت‌امنایی شدن تمام مدارس کشور، حتی مدارس تک‌دانش‌آموزی، خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، «تمام مدارس کشور، حتی مدرسه روستایی و تک‌دانش‌آموزی را هیأت‌امنایی می‌کنیم.» این را وزیر آموزش‌ و پرورش علیرضا کاظمی می‌گوید و تأکید می‌کند که این مدارس ماهیت دولتی دارند و حق دریافت شهریه اجباری را ندارند.

رهبر معظم انقلاب در پیام روز معلم امسال عنوان کردند که باید تعامل خانواده‌های دانش‌آموزان در اداره‌ مدارس بیشتر از پیش فراهم شود و آموزش‌ و پرورش در این راستا طرح هیأت‌امنایی شدن همه مدارس را مطرح کرده است. این در حالی است که مدارس هیأت‌امنایی از ۱۷ سال پیش با مصوبه شورای‌ عالی آموزش‌ و پرورش شروع به کار کرده‌اند و اکنون ۳۷۰۰ مدرسه هیأت‌امنایی در کشور داریم.

وزیر آموزش‌ و پرورش می‌گوید تلاش خواهیم کرد این مدارسی را که در قالب کنونی هیأت‌امنایی هستند و از مسیر اصلی خو منحرف شده‌اند، کلا منحل کنیم. رئیس شورا، مسئول دهیاری، معلم و اولیای دلسوز را کنار این مدرسه بگذاریم و به اداره مدرسه کمک کنند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.