تلکس و نامه کشورها به ایران برای عبور کشتی‌های‌شان از تنگه هرمز + جزئیات

اقتصادنیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:08
اقتصادنیوز: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، روایتی از دریافت تلکس و نامه کشورها به ایران برای عبور کشتی های شان از تنگه هرمز مطرح کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کشورهای مختلف در قالب تلکس و نامه با نگرانی و عجله درخواست می‌کنند کشتی‌هایشان از تنگه هرمز عبور کند». این را معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه حمید قنبری می‌گوید.

نخست وزیر ژاپن چندی پیش گفت که برای عبور نفتکش‌های خود از تنگه هرمز شخصا با رئیس‌جمهور پزشکیان تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کرده است.

تردد تنگه هرمز در ماه جاری نسبت به ماه جنگ نصف شده و تنها کشتی‌هایی توان عبور دارند که از ایران مجوز بگیرند و از مسیر تعیین شده توسط سازمان بنادر عبور کنند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.