صادرات نفت کویت به صفر رسید

مشرق نیوز یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:08
تانکر ترکرز خبر داد: برای نخستین بار پس از جنگ اول خلیج فارس، در طول آوریل ۲۰۲۶، صادرات نفت خام کویت به صفر رسید.

به گزارش مشرق، «تانکر ترکرز» امروز شنبه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی خود در ایکس نوشت: در طول آوریل ۲۰۲۶، کویت برای اولین بار از زمان جنگ اول خلیج فارس، هیچ بشکه نفت خامی صادر نکرد.

تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران موجب اختلال در عبورومرور کشتی ها از تنگه هرمز شد. اختلال در آبراه راهبردی تنگه هرمز موجب اختلال در زنجیره تامین سوخت و انرژی و حتی بسیاری از کالاهای دیگر مثل محصولات پتروشیمی و کود شیمیایی در جهان شد.

ایران اعلام کرده که آماده است در صورت رسیدن به آتش بس پایدار و پایان جنگ، امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز را با رعایت پروتکل ها و ملاحظات امنیتی مورد نیاز تضمین کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.