یاسر آسانی وینگر آلبانیایی تیم فوتبال استقلال در جدیدترین صحبت های خود خبر از حضور احتمالی اش در لیگ اسپانیا برای فصل آینده داد. این در حالی است که آسانی یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد اما بند فسخ ۵۰۰ هزار یورویی او می تواند روند جدایی اش از استقلال را تسریع بخشد.
آسانی گفتگو با برنامه «اسپورت فوکوس» در شبکه «اُرا نیوز» تأکید کرد که لیگ برتر ایران به پایان رسیده و فصل آینده در خارج از ایران بازی خواهد کرد.

بله، طبق صحبتهایی که با باشگاه داشتهام، چند روزی است که به دلیل شرایط موجود تمرینات انجام نمیشود. همانطور که همه میدانیم آنجا شرایط خاصی وجود دارد. لیگ هم لغو شده و دیگر ادامه نخواهد داشت. طبق اطلاعاتی که از باشگاه گرفتهام، لیگ به پایان رسیده و حالا فقط منتظریم شرایط آرام شود تا برای فصل بعد آمادهسازی را شروع کنیم. مهم این است که هوادارانمان را خوشحال کردیم و با قرار گرفتن در رتبه اول قهرمان شدیم.
بله، فعلاً در تعطیلات هستم. بیشتر وقتم را در مقدونیه کنار خانواده بودم. به آلبانی هم آمدم، اما حالا باید دوباره تمریناتم را شروع کنم، مثل زمانی که در پارتیزانی بودم. احتمالاً به دبی میروم، پیش یک تیمی که مربیاش را میشناسم. آنجا تمرین را شروع میکنم تا زمانی که اجازه بازگشت به ایران داده شود و دوباره تمرینات آنجا را آغاز کنیم.
دقیقاً. هر فوتبالیستی باید فعال بماند. اما در چنین شرایطی گاهی ایدهها و برنامههایی پیش میآید که قبلاً به آن فکر نکرده بودی. الان پیشنهاد یا فرصتی داری؟
راستش همیشه در ذهنم بوده که در باشگاهی بازی کنم که در آسیا بسیار بزرگ است، مثل استقلال. من در حال حاضر جدایی از استقلال را در نظر ندارم، چون احترام و محبت زیادی از باشگاه و مردم ایران گرفتهام. اما از اسپانیا، عربستان و ژاپن هم پیشنهاد دارم.
اسم تیم را نمیگویم چون نمیخواهم اطلاعات منتقل شود، اما احتمال ۹۵ درصد است که به اسپانیا بروم. حتی میتوانم بگویم ۹۰ تا ۹۵ درصد.
بله، یک تیم بسیار بزرگ.
من قبلاً هم دور از خانه بازی کردهام، اما حالا ایران خیلی نزدیکتر از کره یا تایلند است که قبلاً بودم. اگر پیشنهاد بزرگی از لالیگا برسد، نمیتوانی به راحتی رد کنی، اما باید با باشگاهی که هستم هم صحبت کنم.
طبیعی است هر بازیکنی ناراحت میشود. من آماده آن بازی بودم. اما تصمیم با مربی است. همه بازیکنان تلاش کردند. من هم ناراحت شدم، چون آماده بودم، اما فوتبال همین است.
گفتن این سخت است. همه بازیکنان نهایت تلاششان را کردند. من هم اگر بودم نهایت تلاشم را میکردم، اما نمیشود گفت نتیجه حتماً فرق میکرد.
احترام زیادی برای او قائلم. اگر او نبود شاید اصلاً به تیم ملی دعوت نمیشدم. او به من فرصت داد و همیشه قدردانش هستم.
او کار بزرگی انجام داده و در تاریخ خواهد ماند. تصمیم با فدراسیون است. ما فقط باید بهترین عملکرد را داشته باشیم.
نه، هر کسی بیاید مهم این است که به تیم کمک کند.
پارتیزانی خانه من است. فکر میکنم فصل سختی داشته اما هنوز شانس دارد. آنها امکانات خوبی دارند و میتوانند به اروپا برسند.
تیمهایی مثل وِلاذنیا فصل خوبی داشتهاند. تیرانا هم تیم بزرگی است و مطمئنم شرایطش بهتر میشود.
سن در فوتبال دیگر مثل گذشته مهم نیست. بازیکنان بزرگی نشان دادهاند که هنوز میشود در سطح بالا بازی کرد. رویای من همیشه بازی در لالیگا بوده.
من طرفدار بارسلونا هستم.
بدون شک صعود به یورو با تیم ملی. آن لحظه یکی از بهترین لحظات زندگی من بود.
هم هواداران آلبانی که در یورو فوقالعاده بودند، هم هواداران تیمم در ایران که واقعاً بزرگ هستند.
قول میدهم خیلی زود با یک تیم خوب برگردم و در سطح بالاتری بازی کنم.