وداع با علی خسروی در خانه هنرمندان

خبرآنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:43
مراسم وداع با علی خسروی، هنرمند برجسته روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، علی خسروی، نقاش، طراح و گرافیست چهارشنبه نهم اردیبهشت، پس از تحمل دوره‌ای بیماری سرطان درگذشت. مراسم وداع با علی خسروی، هنرمند برجسته روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۹تا ۱۱ صبح در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

خسروی متولد سال ۱۳۲۷ در بردسیر بود در ۲۰ سالگی به پیشنهاد داریوش فرهنگ برای ادامه‌ ‌تحصیل در رشته نقاشی راهی تهران شد. در سال ۱۳۴۷ قدم به دانشگاه گذاشت و سال ۵۱ با اولین گروه دانش‌آموختگان رشته گرافیک دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

او پرتره‌ بیش از هزار چهره از هنرمندان ایرانی را طراحی کرد. همچنین پرتره ۴۰۰ تن از افراد تأثیرگذار کرمانی را کشید که تا کنون دو جلد آن با عنوان «نقشی به یاد نکویان اهل کرم» از مجموعه رواق زبرجد منتشر شده است.

طراحی روی جلد نشریه نگین در دهه ۵۰ خورشیدی و طراحی پوسترهای سینمایی همچون «مسافران» اثر بهرام بیضایی، «طلسم» ساخته داریوش فرهنگ و طراحی روی جلد نشریه «سروش» در دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی در ذهن علاقه‌مندان به آثارش ماندگار است. لوگوی مجله «سروش» هم از آثار این هنرمند است.

۲۴۲۲۴۳

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.