توضیح سفارت ایران در هند درباره تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز

تابناک یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:42
سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، در پی برخی برداشت‌ها از اظهارات اخیر محمد فتحعلی، توضیحاتی درباره وضعیت تردد کشتی‌ها در تنگه هرمز ارائه کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا و بر اساس اعلام سفارت، همان‌گونه که در متن اصلی مصاحبه سفیر آمده است، جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهد خود نسبت به حفظ امنیت کشتیرانی در چارچوب مقررات و حقوق بین‌الملل تأکید داشته و این رویکرد را به‌صورت مسئولانه دنبال می‌کند.

در همین چارچوب، کشتی‌های متعلق به کشورهایی که در اقدامات خصمانه اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران مشارکت نداشته‌اند، می‌توانند همچنان طبق روال عادی از تنگه هرمز عبور کنند. در این میان، کشورهای دوست از جمله جمهوری هند با هیچ‌گونه محدودیتی برای تردد از این مسیر راهبردی مواجه نیستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در عین حال تصریح کرد که برای مدیریت بهتر شرایط منطقه، مقررات و دستورالعمل‌هایی برای عبور و مرور دریایی تعیین شده که رعایت آن برای تمامی کشتی‌ها الزامی است. با این وجود، جمهوری اسلامی ایران همواره نهایت همکاری و انعطاف را نسبت به کشتی‌های کشورهای غیرمشارکت‌کننده، به‌ویژه کشورهای دوست، نشان داده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هند در پایان تأکید کرد که امنیت و ثبات در مسیرهای حیاتی دریایی از جمله تنگه هرمز، از اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده و این کشور به ایفای نقش سازنده خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.