عراقچی:‌ ناامنی در خلیج فارس نتیجه تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است

پارسینه یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:41
عباس عراقچی وزیر خارجه در گفت و گو با وزیر امور خارجه سوئیس اظهار کرد: ناامنی موجود در خلیج فارس و تنگه هرمز نتیجه مستقیم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

 ​به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و« ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس، در یک تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند.

در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان همتای سوئیسی را در جریان تحولات منطقه متعاقب ۴۰ روز تجاوز نظامی آمریکا ـ رژیم صهیونیستی علیه ایران و نقض‌های مکرر آتش‌بس از سوی متجاوزان از ۱۹ فروردین تاکنون قرار داد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به پیامدهای امنیتی و اقتصادی جنگ تحمیلی آمریکا ـ رژیم صهیونیستی بر منطقه و جهان، تصریح کرد ناامنی موجود در خلیج فارس و تنگه هرمز نتیجه مستقیم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است و جامعه جهانی باید با در نظر داشتن این واقعیت، متجاوزان را به خاطر نقض فاحش اصول منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی مواخذه و پاسخگو کند.

وزیر امور خارجه سوئیس نیز بر موضع اصولی این کشور در حمایت از دیپلماسی برای پایان جنگ و برقراری صلح تاکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و سوئیس همچنین در خصوص موضوعات دوجانبه گفتگو کردند و بر ادامه رایزنی‌ در حوزه‌های مورد علاقه تاکید کردند.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.