اجرای بخشنامه واردات ۲۵۷۰ کد تعرفه با ارز حاصل از صادرات

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:39
بخشنامه مربوط به واردات ۲۵۷۰ کد تعرفه‌ای با استفاده از ارز حاصل از صادرات صادر شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بر اساس این بخشنامه، صادرکنندگان می‌توانند بدون نیاز به قرار گرفتن در صف تخصیص ارز و بدون انجام مراحل زمان‌بر اداری، از محل ارز صادراتی خود نسبت به واردات کالا اقدام کنند.

هدف از این تصمیم، تسهیل فرآیند واردات، کاهش زمان تأمین مواد اولیه و کالاهای ضروری و همچنین افزایش انعطاف‌پذیری فعالان اقتصادی در مدیریت منابع ارزی است. با اجرای این بخشنامه، صادرکنندگان امکان خواهند داشت ارز حاصل از صادرات خود را به‌صورت مستقیم در مسیر واردات کالاهای مشخص‌شده هزینه کنند و به این ترتیب روند مبادلات تجاری با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

در این دستورالعمل فهرستی شامل ۲۵۷۰ ردیف تعرفه گمرکی مجاز به واردات تعیین شده است که جزئیات آن از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط به فعالان اقتصادی اعلام خواهد شد

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.