اورانیوم غنی‌شده ایران تحت نظارت کامل آژانس است

الف پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 09:46
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد اعلام کرد: تمام اورانیوم غنی‌شده ایران همواره تحت نظارت کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است و هیچ گزارشی مبنی بر انحراف حتی یک گرم از مواد هسته‌ای ایران وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ایران نزد سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: در حالی که تمام اورانیوم غنی‌شده ایران همواره تحت نظارت کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و هیچ گزارشی حتی درباره یک گرم از مواد هسته‌ای ایران مبنی بر انحراف از مسیر صلح‌آمیز وجود ندار.

نمایندگی ایران افزود: ایالات متحده از کنفرانس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) سوءاستفاده کرد و اورانیوم غنی‌شده ایران را به‌عنوان تهدیدی جلوه داد تا توجه‌ها را از اقدامات ناقض تعهدات خود و متحدانش در حوزه خلع سلاح هسته‌ای منحرف کند.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام نه تنها این حملات غیرقانونی را محکوم نکردند، بلکه با کمال تاسف، اقداماتی انجام دادند که نقش قربانی و متجاوز را عوض کرد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.