ریزش معدن زغال‌سنگ در طبس

دنیای اقتصاد پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 00:03
در یک معدن پیمانکاری زغال‌سنگ در منطقه طبس و محدوده معادن پروده، ریزش رخ داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم و بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت زغال‌سنگ طبس، در زمان حادثه دو کارگر در محل حضور داشتند که در نتیجه آن، یک نفر مصدوم و نفر دیگر جان خود را از دست داد. این حادثه حدود ساعت ۷صبح و بر اثر ریزش سقف کارگاه زغال‌سنگی که به روش نیمه‌مکانیزه در حال استخراج بود، رخ داده است.

بر اساس آخرین پیگیری‌ها، هر دو کارگر دخیل در این حادثه غیربومی بوده‌اند. وضعیت عمومی کارگر مصدوم نیز که او هم از نیروهای غیربومی معدن است، تحت مراقبت‌های پزشکی گزارش شده است. منطقه معدنی پروده طبس به‌عنوان قطب زغال‌سنگ کشور، همواره با چالش‌های ایمنی در معادن زیرزمینی روبه‌رو است. وقوع این حادثه در ساعات آغازین شیفت کاری، بار دیگر لزوم نظارت دقیق‌تر بر فعالیت شرکت‌های پیمانکاری و رعایت استانداردهای ایمنی برای حفظ جان کارگران در اعماق زمین را یادآور می‌شود. هنوز علت دقیق این ریزش از سوی کارشناسان ایمنی و بازرسان اداره کار رسما اعلام نشده و بررسی‌ها برای شناسایی عوامل دخیل در وقوع این حادثه ادامه دارد. دادستان طبس در رابطه با حادثه ریزش معدن در طبس گفت: متاسفانه در پی حادثه ریزش زون ۷معدن پروده طبس یک نفر فوت کرده و یک نفر نیز مجروح شده است. وی افزود: بلافاصله عملیات امداد و جست‌و‌جو انجام شد و پیکر کارگر متوفی از محل خارج شد. دستور قضایی برای پیگیری این حادثه صادر شده و با ادارات متولی نیز هماهنگی شده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.