نماینده عربستان در سازمان ملل: لازم است ایران به طور کامل با آژانس انرژی اتمی همکاری کند

اقتصادنیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 22:23
اقتصادنیوز: نماینده عربستان در سازمان ملل گفت: ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای مسئولیت جمعی بین‌المللی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل بر لزوم آنچه همکاری کامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی خواند، تاکید کرد.

 اخبار ۲۴ نوشت:: عبدالعزیز الواصلی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، در جریان بحث عمومی یازدهمین دوره کنفرانس بازنگری معاهده عدم انتشار سلاح‌های هسته‌ای، بر تعهدات کشورهای دارنده سلاح‌های هسته‌ای در زمینه خلع سلاح تأکید کرد و اظهار داشت که تنها تضمین عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، از بین بردن کامل و نهایی این سلاح‌ها است.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل با ادعای اینکه هدف حملات ایران علیه عربستان سعودی، شهروندان و اهداف غیرنظامی بود، بر اهمیت آنچه تقویت امنیت منطقه‌ای، احترام به اصول حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی کشورها، و لزوم همکاری کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌منظور تضمین ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای آن خواند، تأکید شد.

الواصلی در پایان با اشاره به اینکه ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای مسئولیت جمعی بین‌المللی است، افزود: ادامه مخالفت اسرائیل با پیوستن به معاهده، مانعی اصلی در برابر ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.