مخاطرات محیط‌زیستی جنگ ۴۰ روزه

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:32
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: آسیب‌های محیط‌زیستی جنگ تحمیلی سوم، از جمله آسیب به مخازن نفت تهران، در حال بررسی و پایش است؛ این موضوع به منظور ارزیابی و مدیریت مخاطرات زیست‌محیطی ناشی از این جنگ انجام می‌شود.

شینا انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، با تبریک ولادت امام رضا ( ع) افزود: امام مهربانی ها و ضامن آهو همواره در همه موارد مورد التجاء و پناه محیط بانان بوده و محیط بان با توسل به امام خوبی ها در همه شرایط حتی در جنگ تحمیلی سوم هم دست از تلاش برای رسالتشان بر نداشتند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه محیط زیست همواره قربانی خاموش جنگ ها است گفت: جریان جنگ ۴۰ روزه انبارهای سوخت تهران و البرز مورد اصابت قرار گرفتند که این اقدام ناقض حقوق محیط زیست است، ما در این زمینه مکاتبه مجددی را با سازمان ملل، برنامه محیط زیست ملل متحد و ۱۱ نهاد انجام دادیم و اعلام کردیم این اقدامات مغایر هرگونه چارچوب محیط زیستی چارچوب حقوق بشری و کنوانسیون ژنو است.

انصاری درباره حمله به تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای هم که در ۷ نوبت اسرائیل حملاتی را به این مراکز داشت، افزود: در مورد پیامدها و عوارض محیط زیستی که این حملات می‌تواند ایجاد کند، هشدارهای لازم داده شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.