در اجلاس اعراب شورای همکاری خلیج فارس چه گذشت؟ کدام کشور به جده نرفت؟

نامه نیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 14:17
غایب بزرگ نشست جده کدام کشور بود.واکنش اعراب به آتش‌بس ایران و آمریکا چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در اجلاس مشورتی سران شورای همکاری خلیج‌فارس در جده، کشور‌های عضو از آتش‌بس میان ایران و آمریکا استقبال کردند؛ نشستی که در آن غیبت عمان مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

به نقل از تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ریاست اجلاس مشورتی سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر ساحلی جده را برعهده داشت و در آن شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات حضور داشتند.

درحالی که امارات صرفا در سطح وزیر خارجه در این اجلاس شرکت کرد، برخی رسانه‌های عرب زبان از جمله «المصدر آنلاین» گزارش دادند که سلطنت عمان از غایبان بزرگ اجلاس بود.

در طول برگزاری اجلاس، تعدادی از موضوعات و مسائل مربوط به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و هماهنگی تلاش‌ها به منظور نحوه تعامل با آنها - با توجه به تشدید تنش‌های منطقه‌ای- مورد بحث قرار گرفت.

 

 

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.