سالیوان: ایرانی‌ها از حق غنی‌سازی نخواهند گذشت/ اگر آمریکا به صرف‌نظر کردن مادام‌العمر ایران از حق و توانایی غنی‌سازی خود اصرار کند، من فکر نمی‌کنم که توافقی در کار باشد

اقتصادنیوز سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 23:45
اقتصادنیوز: سالیوان بیان کرد: اگر آمریکا به صرف‌نظر کردن کامل و مادام‌العمر ایران از حق و توانایی غنی‌سازی خود اصرار کند، من فکر نمی‌کنم که توافقی در کار باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا جیک سالیوان با اشاره به ادعاهای دولت ترامپ برای از بین بردن توانایی غنی‌سازی ایران گفت که تهران چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.

وی در مصاحبه با فارن افرز بیان کرد: «اگر آمریکا به صرف‌نظر کردن کامل و مادام‌العمر ایران از حق و توانایی غنی‌سازی خود اصرار کند، من فکر نمی‌کنم که توافقی در کار باشد. ایرانی‌ها آن را به عنوان تسلیم خواهند دید و آن کار را نخواهند کرد.»

مقامات آمریکایی بارها ادعاهای خود درباره غنی‌سازی ایران را تکرار کرده‌اند و از حذف کامل قابلیت‌های هسته‌ای سخن گفته‌اند، ادعایی که به طور قاطع توسط ایران رد شده است. 

مقامات ایرانی پیش از این اعلام کردند که زیاده‌خواهی دولت آمریکا در مذاکرات مانع از دستیابی به توافق شده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.