تهدید ۱۶ تیم فوتبال به کناره‌گیری از مسابقات

همشهری آنلاین سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 12:06
۱۶ تیم لیگ دسته دوم فوتبال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ خواهان کمک مالی برای برگزاری ادامه رقابت‌ها شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال ایران در هفته‌های حساس خود قرار دارد، ۱۶ باشگاه حاضر در این مسابقات با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، خواستار حمایت فوری مالی برای ادامه حضور در رقابت‌ها شدند.

مدیران این باشگاه‌ها در نامه خود به مشکلات گسترده اقتصادی، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، اسکان و برگزاری مسابقات اشاره و اعلام کرده‌اند که در وضعیت فعلی توان ادامه رقابت‌ها را ندارند.

این باشگاه‌ها همچنین از کاهش یا قطع تعهدات مالی برخی اسپانسرها به‌عنوان یکی از دلایل اصلی بحران موجود نام برده‌اند؛ مسئله‌ای که فشار زیادی بر تیم‌های لیگ دو وارد کرده است.

در بخشی از این نامه آمده است که بسیاری از تیم‌ها برای تامین هزینه‌های جاری، پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی و همچنین اعزام به مسابقات با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و در صورت ادامه این روند، برگزاری منظم مسابقات با چالش جدی روبه‌رو می‌شوند.

این ۱۶ باشگاه از دولت، وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال درخواست کرده‌اند با تخصیص بسته حمایتی و کمک مالی ویژه، زمینه ادامه مسابقات را فراهم کنند.

مدیران این تیم‌ها در نامه خود صراحتا اعلام کرده‌اند به دلیل عدم تمکن مالی و شرایط سخت مالی به هیچ‌وجه امکان حضور در مسابقات را ندارند و در صورت عدم کمک مالی دولت قطعا از مسابقات کناره‌گیری خواهند کرد. نکته بعدی که مدیران تیم‌ها به آن اشاره کرده‌اند، مسائل فنی تیم‌هاست که بازیکنان و تیم‌ها قابلیت آماده‌سازی برای حضور در این مسابقات را ندارند.

لیگ دسته دوم فوتبال ایران که با ۲۸ تیم به انجام می‌رسد، یکی از مهم‌ترین سطوح توسعه فوتبال کشور محسوب می‌شود و بسیاری از استعدادهای فوتبال ایران از این رقابت‌ها معرفی شده‌اند. حالا باید دید مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون چه تصمیمی برای عبور این مسابقات از بحران مالی خواهند گرفت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.