به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار سرتیپ پاسدار رضا طلایینیک در بدو ورود به قرقیزستان با تأکید بر اهمیت استمرار مسیر پرقدرت نیروهای مسلح و مقاومت مثالزدنی مردم شریف ایران در عرصه بینالمللی، سازمان همکاریهای شانگهای را با توجه به اهمیت و گستره جغرافیایی و جمعیتی چشمگیر آن، تجلی تمایل ملتها و دولتها در عبور از نظام تکقطبی ناعادلانه به نظام چندقطبی برشمرد.
وی در ادامه و بلافاصله پس از ورود به بیشکک، در جلساتی جداگانه با وزرای دفاع قرقیزستان، روسیه، پاکستان و بلاروس که از اعضای مهم و تأثیرگذار در سازمان همکاریهای شانگهای هستند، تأکید کرد: آمریکا دیگر در جایگاهی نیست که سیاست خود را به ملتهای مستقل دیکته نماید و این موضوع با استقامت مردم و نیروهای مسلح ایران برای تمام جهان آشکار شده است و آمریکا خواهد پذیرفت که باید از خواستههای غیرقانونی و غیرمنطقی خود دست بردارد.
سردار طلایینیک با بیان اینکه امروز همه دنیا آمریکا و رژیم صهیونیستی را نماد تروریسم دولتی میداند، تصریح کرد: جنایت بیشرمانه آنان در کشتار بیگناهان بهویژه کودکان و دانشآموزان مدرسه میناب، آبروی دنیای غرب در ارزشهایی که مدعی آن هستند را در جهان بر باد داده است.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هرگونه خطای دشمنان، افزود: امروز ایران اسلامی همزمان با آمادگی برای دفاع مقتدرانه و تأمین نیازمندیهای نیروهای مسلح، آماده اشتراکگذاری توانمندیهای تسلیحاتی دفاعی با کشورهای مستقل بهویژه کشورهای عضو سازمان همکاریهای شانگهای است و آماده هستیم تجربیات در شکست آمریکا را در اختیار سایر اعضای سازمان قرار دهیم.