تماشاخانه‌های خصوصی را دریابید

دنیای اقتصاد سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 00:05
رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی از مسوولین خواست تا با توجه به شرایط پشت سر گذاشته شده، به فکر بخش‌خصوصی و تماشاخانه‌های خصوصی باشند. به گزارش ایسنا، داود نامور گفت: ما بیش از ۶۰ روز است که نتوانستیم کار کنیم. الآن داریم شروع می‌کنیم در حالی‌ که هنوز در حال جبران بخشی از بدهی‌هایمان هستیم و بخشی از مطالبات مالی کارکنان مجموعه‌هایمان باقی مانده است.

 او توضیح داد: قسمت اعظمی از فعالیت‌های فرهنگی هنری را بخش خصوصی به گردن گرفته است. در همین شرایط در تماشاخانه‌های دولتی چند نمایش روی صحنه است؟ بخش خصوصی در شرایط فعلی هم که تصمیم به آغاز فعالیت گرفته، تعداد تئاترهای بیشتری را دارد برنامه‌ریزی می‌کند.  نامور گفت: واقعیت این است که در تماشاخانه‌های دولتی وضعیت مالی مشخص است و آنها بودجه‌ای مشخص برای دستمزد و حقوق کارکنان دارند و درگیر مسائلی مانند اجاره‌بها نیستند. اما ما در بخش خصوصی فارغ از برنامه‌ریزی برای حقوق و مسائل مالی جاری به فکر پرداخت اجاره‌بهای سالن‌هایمان هم باشیم. الآن زمانی است که باید در بخش فرهنگی دولت به نجات، بخش خصوصی هنر فکر کنند.

 رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی با تاکید بر اهمیت تداوم فعالیت‌های هنری در شرایط فعلی گفت:هنرمندان تئاتر که این روزها تصمیم به اجرای آثارشان گرفته‌اند، جسارت دارند و ریسک بزرگی می‌کنند. حمایت از گروه‌های هنری نیز باید جدی گرفته شود که آنها هم برای ادامه توان و انگیزه داشته‌باشند. تخصیص حمایت‌های مالی با توجه به تعطیلی طولانی‌مدت که بر معیشت این گروه‌ها اثر گذاشته‌است، می‌تواند امید را به فضای هنری بازگرداند. این فعال تئاتری درخواستش را خطاب به وزارت فرهنگ، معاونت هنری، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی و صندوق اعتباری هنر مطرح کرد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.