وزیر خارجه آمریکا: نمی‌توانیم نحوه مدیریت ایران بر تنگه هرمز را تحمل کنیم

اقتصادنیوز دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 20:52
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا با ادعای جدی بودن مذاکره‌کنندگان ایرانی برای رسیدن به توافق، گفت شرط تهران برای باز کردن تنگه هرمز یعنی هماهنگی با ایران، پرداخت پول و تهدید به حمله، در واقع «نبستن» آن است و ما نمی‌توانیم این شرایط را تحمل کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با فاکس نیوز مدعی شد: من معتقدم مذاکره‌کنندگان ایرانی در تلاش‌هایشان برای رسیدن به توافق با ما جدی هستند.

مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: شرط ایران برای باز کردن تنگه هرمز هماهنگی با آن، پرداخت پول به آن و تهدید آن به حمله به هر کسی که از آن عبور کند، باز نکردن آن است.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم روابط خود را با نحوه مدیریت ترافیک از طریق تنگه هرمز توسط ایران عادی کنیم و همچنین نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم.

مارکو روبیو تاکید کرد: من فکر می‌کنم ایرانی‌ها در تلاش‌هایشان برای خروج از مخمصه‌شان جدی هستند؛ کشورشان مشکلات زیادی را متحمل شده است؛ ایران فقط نیمی از موشک‌هایی را که قبلاً داشت، دارد و دیگر کارخانه، نیروی دریایی یا نیروی هوایی ندارد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.