به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گو با فاکس نیوز مدعی شد: من معتقدم مذاکرهکنندگان ایرانی در تلاشهایشان برای رسیدن به توافق با ما جدی هستند.
مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: شرط ایران برای باز کردن تنگه هرمز هماهنگی با آن، پرداخت پول به آن و تهدید آن به حمله به هر کسی که از آن عبور کند، باز نکردن آن است.
وی ادامه داد: ما نمیتوانیم روابط خود را با نحوه مدیریت ترافیک از طریق تنگه هرمز توسط ایران عادی کنیم و همچنین نمیتوانیم آن را تحمل کنیم.
مارکو روبیو تاکید کرد: من فکر میکنم ایرانیها در تلاشهایشان برای خروج از مخمصهشان جدی هستند؛ کشورشان مشکلات زیادی را متحمل شده است؛ ایران فقط نیمی از موشکهایی را که قبلاً داشت، دارد و دیگر کارخانه، نیروی دریایی یا نیروی هوایی ندارد.