صدور بخشنامه اجرایی موافقت نامه حمل و نقل دولت‌های ایران و پاکستان

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 10:47
پاکستان بخشنامه اجرایی موافقت نامه تسهیل حمل و نقل با ایران را که از سال ۲۰۰۸ منعقد شده بود، ابلاغ کرد.

صدور بخشنامه اجرایی موافقتنامه حمل و نقل دولت‌های ایران و پاکستان

به گزارش خبرنگار گروه تجارت خارجی خبرگزاری صدا و سیما، در دستورالعمل جدید دولت پاکستان آمده است: برای اجرای بند ۲ موافقت‌نامه بین دولت پاکستان و دولت ایران در مورد حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و کالا از طریق جاده که در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۸ منعقد شده است، و در اجرای اختیارات حاصله از ماده ۳ قانون واردات و صادرات مصوب ۱۹۵۰، دولت پاکستان دستور زیر را صادر می‌نماید:

۱- این دستور، «دستورالعمل ترانزیت کالا از قلمرو پاکستان – ۲۰۲۶» نامیده می‌شود.

۲- این دستور فوری لازم‌الاجرا است. در ادامه این بخشنامه آمده است: این دستور برای حمل کالا‌های ترانزیتی در واحد‌های حمل‌ونقلی که از قلمرو یک کشور ثالث حمل شده و مقصد آن مکانی در قلمرو ایران بوده و از طریق قلمرو پاکستان عبور می‌کند، اعمال می‌شود. همچنین بر اساس این بخشنامه، مسیر‌های زیر برای ترانزیت کالا بر اساس این دستورالعمل تعیین می‌شوند:

۱- گوادر – گبد

۲- کراچی/بندر قاسم – لیاری

۳- کراچی/بندر قاسم – خضدار

۴-گوادر – تربت

۵- گوادر – لیاری

۶- کراچی/بندر قاسم – گوادر

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.