امسال دو استان بیشترین مصرف برق را داشتند

تابناک شنبه 05 اردیبهشت 1405 - 19:11
بیشترین رشد مصرف انرژی شرکت‌های برق منطقه ای از ابتدای سال جاری تاکنون مربوط به شرکت‌های برق منطقه ای گیلان و مازندران بوده است.

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، اوج تقاضای مصرف برق در هفته پنجم سال ۱۴۰۵ به ۴۳۵۳۶ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد کاهش یافت.

بیشینه تقاضای مصرف برق کشور در هفته پنجم سال ۱۴۰۵ در روز دوشنبه (سی و یکم فروردین ماه) به ۴۳۵۳۶ مگاوات رسید.

لازم به توضیح است این میزان مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۵۰۱۸۲ مگاوات بوده است که در سال جاری، ۱۳ درصد کاهش یافت. 

بر اساس این گزارش، میزان تقاضای مصرف انرژی برق در طول روز اشاره شده، ۹۳۱.۶۸۴ مگاواتساعت بوده است که نسبت به روز مشابه سال قبل، ۱۳ درصد کاهش یافت. همچنین کاهش تقاضای انرژی برق از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۹ درصد گزارش شده است.

مستند به این گزارش میانگین دمای وزنی کشور در روز اشاره شده، ۱۹.۷۶ درجه سانتی گراد بوده است که نسبت به روز مشابه سال قبل، ۰.۹۱ درجه افزایش نشان می دهد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.