بقائی: ایران هرگز در مذاکرات از ساخت بمب هسته‌ای سخن نگفته و ادعای «۱۰ بمب» ساخته طرف مقابل است

عصر ایران پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 21:46
بقائی با تکذیب برخی ادعا‌ها تصریح کرد: ادعای تمایل ایران به ساخت بمب هسته‌ای هرگز از سوی ما مطرح نشده؛ این روایت‌ها بیشتر فرافکنی طرف مقابل است و حتی محاسبات مربوط به «۱۰ بمب» نیز ساخته و پرداخته تحلیل‌های خود آنهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعا‌های مربوط به تمایل ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای، این روایت‌ها را فرافکنی و تصویرسازی سیاسی برای فشار دانست. وی همچنین بر توافق دو طرف برای برگزاری جلسه‌ای فنی در وین با حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد.

بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌و‌گو با SNNTV اظهار داشت: در نهایت با وجود اتفاقات خرداد ماه، تصمیم نظام بر ورود به فرآیند مذاکره بود و در آخرین دور، بر سر برخی پارامتر‌های اصلی برای تفاهم اولیه، از نگاه آنها برای رفع نگرانی و از نگاه ما برای تضمین حقوق هسته‌ای ایران، توافق حاصل شد.

وی افزود: بر همین اساس، به پیشنهاد طرف مقابل مقرر شد جلسه‌ای در وین با حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شود تا درباره ابعاد فنی موضوع گفت‌و‌گو شود؛ این آخرین توافق مشترک دو طرف بود.

بقائی با تکذیب برخی ادعا‌ها تصریح کرد: ادعای تمایل ایران به ساخت بمب هسته‌ای هرگز از سوی ما مطرح نشده؛ این روایت‌ها بیشتر فرافکنی طرف مقابل است و حتی محاسبات مربوط به «۱۰ بمب» نیز ساخته و پرداخته تحلیل‌های خود آنهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: بیش از دو دهه است که جهان با روایت «بمب هسته‌ای ایران» ترسانده می‌شود؛ در حالی که این موضوع بیش از آنکه واقعیت باشد، یک تصویرسازی سیاسی برای فشار بوده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.