آسیب‌های زیست‌محیطی حملات و تجاوزات دشمن به کشور

تابناک پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 16:31
مدیرکل دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: ۲۱ منطقه چهارگانه در ۹ استان بر اثر حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی آسیب دیدند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وحید خیرآبادی درباره آسیب‌های زیست‌محیطی تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست و تاسیسات وابسته به آن شامل ادارات و ساختمان‌های پاسگاه‌های محیط‌بانی در جریان جنگ تحمیلی آمریکایی‌ـ صهیونی به کشور دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه ۱۶ استان به نحوی درگیر حملات یا اثرات این جنگ تحمیلی بودند، افزود: آتش‌سوزی در مرتع یا جنگل، انفجار یا سقوط پهپاد و برخورد موشک از جمله این آسیب‌ها به حساب می‌آید که در ۲۱ منطقه چهارگانه در ۹ استان رخ داد همچنین برخی از ساختمان‌های اداری و محیط‌بانی استان‌ها آسیب دیدند.

مدیرکل دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره بی‌توجهی کنوانسیون‌های جهانی به آسیب‌های زیست‌محیطی جنگ تحمیلی اخیر اظهار کرد: متاسفانه شعارهای همه کنوانسیون‌های جهانی به‌ویژه کنوانسیون‌هایی مانند کنوانسیون تنوع زیستی و پروتکل‌های مربوط به آن نادیده گرفته شد. کشورهای متعاهد به این کنوانسیون موظف هستند که تمام تلاش و توانایی خود را به‌کارگیرند و از تمام ظرفیت‌ها برای حفاظت از مناطق چهارگانه و ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره - که میراثی برای آیندگان هستند، استفاده کنند.

خیرآبادی گفت: تمام مناسبت‌هایی مانند روز «زمین» که پشت سر گذاشتیم و مناسبت‌هایی مانند روز «تنوع زیستی» که پیش‌روست را با تخریب‌های ناشی از جنگ تحمیلی در تضاد و تقابل می‌دانیم. امیدوارم که توجه ویژه جهانی به موضوع حفاظت از تنوع زیستی جلب شود و حملات آمریکایی - صهیونی را محکوم کنند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.