اسرائیل و آمریکا جنگ با ایران را باختند

افکار نیوز پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 13:46
اندیشمند برجسته علوم سیاسی شامگاه چهارشنبه گفت که اگر آمریکا به درگیری نظامی ادامه دهد، ایران به‌صورت قطعی پیروز خواهد شد.

 «جان مرشایمر» اندیشمند برجسته علوم سیاسی و مشاور پیشین وزارت خارجه آمریکا،‌ شامگاه چهارشنبه گفت که اگر واشنگتن به درگیری نظامی ادامه دهد، ایران به‌صورت قطعی پیروز خواهد شد.مرشایمر در مصاحبه‌ای اینترنتی توضیح داد: «ترامپ صرفاً باید هر چه سریع‌تر به این جنگ پایان دهد. دلیلش این است که او هیچ راهبرد نظامی‌ ندارد که به او اجازه پیروزی بدهد. هیچ گزینه نظامی وجود ندارد».وی در ادامه تصریح کرد: «اگر ما از نردبان تشدید تنش بالا برویم، ایرانی‌ها برنده خواهند شد، نه آمریکایی‌ها. بنابراین، هیچ گزینه نظامی وجود ندارد».این نظریه‌پرداز سیاسی با بیان اینکه هم‌اکنون اقتصاد جهانی در آستانه فروپاشی قرار دارد، اظهار داشت: «اگر تشدید تنش‌ها ادامه یابد، ضربه ویرانگر دیگری به آن وارد خواهد شد».مرشایمر تحلیل کرد: «اسرائیلی‌ها درک می‌کنند که ما در این مرحله جنگ را باخته‌ایم. ما، یعنی آمریکا و اسرائیل، در همه زمینه‌ها شکست خورده‌ایم. ایرانی‌ها پیروز شده‌اند. از دیدگاه اسرائیلی‌ها، این یک وضعیت فاجعه‌بار است زیرا اسرائیلی‌ها ایران را یک تهدید وجودی می‌دانند».

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.