درخواست اپوزیسیون ترکیه برای اخراج سفیر آمریکا پس از اظهارات جنجالی

صدا و سیما پنج شنبه 03 اردیبهشت 1405 - 11:57
رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه اعلام کرد: سفیر آمریکا در آنکارا را به‌دلیل اظهاراتش درباره نظام‌های حکومتی در خاورمیانه «عنصر نامطلوب» می‌داند.

درخواست اپوزیسیون ترکیه برای اخراج سفیر آمریکا پس از اظهارات جنجالی‌

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، اوزگور اوزل با اشاره به سخنان تام باراک در مجمع دیپلماسی آنتالیا، این اظهارات را «گستاخانه» توصیف کرد و خواستار عذرخواهی و پس گرفتن سخنان وی شد. او تأکید کرد در غیر این صورت، این دیپلمات نباید به فعالیت خود در ترکیه ادامه دهد.

‌باراک در این نشست گفته بود که در خاورمیانه تنها «نظام‌های دارای رهبری قدرتمند» از جمله سلطنت‌ها یا ساختار‌های مشابه موفق بوده‌اند و کشور‌هایی که به‌سمت دموکراسی یا سیاست‌های حقوق بشری حرکت کرده‌اند، ناکام مانده‌اند.

‌اوزل در واکنش به این سخنان گفت کشوری که پس از جنگ استقلال نظام سلطنتی را کنار گذاشته و دموکراسی را برگزیده، نمی‌تواند پذیرای چنین اظهاراتی باشد.

‌وی افزود: «از این لحظه، تام باراک برای دموکراسی ترکیه فردی نامطلوب است و نمی‌تواند نماینده آمریکا در این کشور باشد، مگر اینکه از سخنان خود عقب‌نشینی کرده و عذرخواهی کند.»

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.