بسنت: بدون معافیت تحریمی برای ایران، قیمت نفت می‌توانست به ۱۵۰ دلار برسد

الف چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 21:47
«اسکات بسنت» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد در صورت عدم اعطای معافیت‌های تحریمی برای نفت ایران و روسیه، قیمت نفت می‌توانست به ۱۵۰ دلار برسد.

به گزارش ایسنا، بسنت در جریان جلسه‌ای در سنا گفت: «امروز که به اینجا می‌آمدم، قیمت نفت حدود ۱۰۰ دلار بود. اگر آن معافیت‌های تحریمی را اعمال نکرده بودیم، ممکن بود قیمت‌ها به ۱۵۰ دلار برسد.»

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا در ماه مارس مجوزهای عمومی صادر کرد که همه معاملات مربوط به نفت ایران و روسیه که پیش‌تر بر روی کشتی‌ها بارگیری شده بودند را به ترتیب تا ۱۱ و ۱۹ آوریل مجاز می‌کرد.

در ۱۴ آوریل، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اجازه خواهد داد معافیت تحریمی مربوط به نفت ایران منقضی شود. با این حال، بسنت امروز از تمدید معافیت‌های مربوط به نفت ایران و روسیه خبر داد.

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد تمدید معافیت‌های مربوط به نفت ایران و روسیه پس از درخواست کشورهای در معرض خطر، انجام شده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.