فوری | توقیف یک کشتی دیگر توسط آمریکا

نامه نیوز سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 15:45
آمریکا یک کشتی دیگر را توقیف کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت جنگ آمریکا در اقدامی که اذعان به نقض آتش بس محسوب می شود از توقیف یک نفتکش به نام ام تی تیفانی خبر داد.

به نقل از مهر، الجزیره نوشت، وزارت جنگ آمریکا به نقض آتش بس اذعان کرد.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نمایش مذاکره با ایران می‌دهد، در دومین اقدام تحریک کننده پس از حمله و دزدیدن کشتی توسکا، کماندوهای نیروی دریایی آمریکا با حمله از طریق هلی بورن به نفتکش ام - تی تیفانی در جنوب اقیانوس هند، این نفتکش را توقیف کردند. دزدان دریایی ارتش آمریکا این ربایش را تحت عنوان حق بازدید، ممنوعیت دریایی و توقیف کشتی بدون تابعیت که تحت تحریم است توجیه کرده‌اند.

وزارت جنگ آمریکا مدعی شد: نیروهای ما نفتکش ام تی تیفانی، یک نفتکش تحریم‌شده، را که پرچم هیچ کشوری را حمل نمی‌کرد، توقیف کردند. نیروهای ما این نفتکش را تحت کنترل خود درآوردند. این توقیف در حوزه مسئولیت فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده انجام شد.

همچنین وزارت جنگ آمریکا ادعا کرد: به تلاش‌های خود برای اجرای قانون جهت از کار انداختن شبکه‌های غیرقانونی ادامه خواهیم داد. ما به تلاش‌های خود برای رهگیری کشتی‌های تحریم‌شده‌ای که از ایران حمایت مادی می‌کنند، ادامه خواهیم داد. آب‌های بین‌المللی پناهگاه امنی برای کشتی‌های تحت تحریم ایران نیستند. ما همچنان به سلب آزادی مانور و حرکت بازیگران نامشروع و کشتی‌های آنها در آب‌های بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایران بارها آتش‌بس را نقض کرده است.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.