روایت جالب جانشین وزیر بهداشت از سه پرسنل بهداشت و درمان جزیره خارک 

همشهری آنلاین سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 09:55
شرایط سخت خدمت‌رسانی حوزه بهداشت و درمان در جزیره خارک در ایام‌ جنگ تحمیلی سوم هم باعث نشد که پرسنل مرکز جامع سلامت این منطقه پا پس بکشند. 

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر علی جعفریان، مشاور عالی و جانشین وزیر بهداشت در جلسه خیرین سلامت با موضوع آسیب‌های حوزه سلامت در جنگ تحمیلی سوم که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد با بیان این که بهداشت و درمان جزو لاینفک همه حوزه از جمله جنگ است، عنوان کرد: این حوزه تلاش کرد با تمام قوا حضور داشته باشد. یک نمونه آن فعالیت قابل توجه در این باره داریم؛ در مرکز خدمات جامع سلامت در خارک ۲ پرسنل (سرپرستار و بهیار) داشتیم که یک نفر از آنها در کل ایام جنگ فرزند شیرخواره‌اش را در خانه والدینش گذاشته بود. طی این دوران کودک او شیرخشک مصرف می‌کرد و بعد از جنگ و در بازگشت مادر شیر او را قبول نمی‌کرد.

او ادامه داد: پرسنل دیگر ما هم در تقریبا تا اواخر جنگ همراه با دو فرزندش در جزیره حضور داشته و در ‌نهایت آنها را به خانه اقوام منتقل کرده و دوباره به محل خدمتش بازگشته است. متخصص بیهوشی ما هم با قایق به مرکز می‌رفته و در یک مرتبه مورد اصابت هم قرار گرفته‌اند.

جعفریان در پایان تاکید کرد: همه ما امیدواریم خاتمه این جنگ به گونه‌ای باشد که عزت و مصلحت کشور ما حاصل شود با کمترین تلفات و خسارات.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.