کاهش مصرف برای پایداری تأمین آب

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 08:02
سخنگوی صنعت آب از تأثیر حملات به انشعابات بر ۴۶ هزار مشترک آب شرب خبر داد و گفت: تیم‌های بهره‌برداری به‌صورت ۲۴ ساعته در حال رفع مشکلات هستند و کاهش مصرف از سوی مردم، نقش مهمی در تداوم خدمات آبرسانی دارد.

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به وقوع حملاتی به برخی انشعابات آبی اظهار کرد: در پی این حوادث، حدود ۴۶ هزار مشترک آب شرب تحت تأثیر قرار گرفتند.

وی افزود: تیم‌های بهره‌برداری به‌صورت پرشمار و شبانه‌روزی در محل حضور دارند و تلاش شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات ایجادشده برطرف شود.

سخنگوی صنعت آب با تأکید بر ضرورت مدیریت مصرف گفت: اگر مردم در این روز‌ها مصرف آب را کاهش دهند، امکان تداوم خدمات آبرسانی به سایر مناطق فراهم می‌شود. رعایت الگوی مصرف و پرهیز از بدمصرفی می‌تواند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد به تأمین پایدار آب کمک کند.

بزرگ‌زاده با اشاره به همکاری مردم در سال گذشته تصریح کرد: در تهران حدود ۱۰ درصد مدیریت مصرف محقق شد که لازم است این میزان امسال افزایش یابد.

سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به شرایط اقلیمی سال‌های اخیر و کاهش منابع آبی در چهار سال گذشته، همراهی و صرفه‌جویی مردم بیش از گذشته ضروری است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.