روایتی از حمله آمریکا به ناو دنا در اقیانوس هند/ ملوان ناوشکن دنا: حمله بدون هشدار و توسط یک زیردریایی انجام شد

خبرآنلاین دوشنبه 31 فروردین 1405 - 20:35
یکی ‌از ملوانان ناوشکن «دنا» درباره حملات آمریکا و اسرائیل به این ناوشکن گفت: حمله بدون هشدار و توسط یک زیردریایی انجام شد، با اصابت نخستین اژدر، همه نیروها در محل حضور داشتند و تا آن لحظه خوشبختانه شهیدی نداشتیم. ۱۰۴ نفر خدمه روی ناوشکن بودند و هیچ‌کس کشتی را ترک نکرد.‌ همه تا آخر ایستادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حامد مومنه یکی ‌از ملوانان ناوشکن «دنا» درباره حملات آمریکا و اسرائیل به این ناوشکن گفت: ‌این شناور برای شرکت در رزمایش به بندر «ویشاکاپاتنام» هند اعزام شده بود؛ هنگام بازگشت به کشور و در حالی که ناوشکن در آب‌های بین‌المللی اقیانوس هند در حال حرکت بود، ‌ هدف حمله قرار گرفت.

بنا بر روایت جماران، وی افزود: حدود ساعت ۳ تا ۳.۵ بامداد بود که ناگهان مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفتیم؛ حمله‌ای که کاملاً خلاف قوانین بین‌المللی دریانوردی بود. نه میدان جنگ بود و نه اخطاری دریافت کرده بودیم.

یکی از ملوانان ناو شکن دنا گفت: حمله بدون هشدار و توسط یک زیردریایی انجام شد، با اصابت نخستین اژدر، همه نیروها در محل حضور داشتند و تا آن لحظه خوشبختانه شهیدی نداشتیم. ۱۰۴ نفر خدمه روی ناوشکن بودند و هیچ‌کس کشتی را ترک نکرد.‌ همه تا آخر ایستادند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر قصدشان صرفاً آسیب زدن بود می‌توانستند نقاط دیگری را هدف قرار دهند، اما ‌هدف اصلی، کشتن خدمه بود. با این حال  تا آخر ایستادیم. دنا برای ما خاک ایران بود و ترک آن معنا نداشت.‌

۲۹۲۲۱

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.