وزارت نیرو مشکلی در تأمین آب شرب و برق ندارد

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 18:42
وزیر نیرو با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای شرایط بحرانی در حوزه آب و برق انجام شده است، گفت: ما امسال ۲۰ طرح مهم آبرسانی خواهیم داشت.

وزارت نیرو مشکلی در تأمین آب شرب و برق ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست مشترک نواب رئیس، اعضای هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز با وزیر نیرو و معاونان وی در خصوص مسائل این وزارتخانه در شرایط جنگ برگزار شد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس گفت: بر اساس مصوبات، مقرر شده که هیچ‌گونه قطعی برق نداشته باشیم. در حوزه آب نیز باید از شیرآلات کاهنده و امکانات و تجهیزات پیشرفته استفاده کنیم تا مشکلات برطرف شود.

در این جلسه، عباس علی‌آبادی، وزیر نیرو با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای شرایط بحرانی در حوزه آب و برق انجام شده است، گفت: ما امسال ۲۰ طرح مهم آبرسانی خواهیم داشت. ورودی سد‌ها حدود ۱۰ میلیارد متر مکعب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: از نقاط قوت ما تعداد زیاد و پراکندگی نیروگاه‌های ما در کشور است، بنابراین از این باب بسیار در شرایط خوبی قرار داریم در حالی که وضعیت دشمن در این حوزه برعکس است و بسیار آسیب پذیر هستند.

احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: وضعیت نیروگاه برق‌آبی بسیار اهمیت دارد و باید برای آنها برنامه‌های طولانی مدت وجود داشته باشد و جایگزین آنها در دستور کار وزارت نیرو باشد. همچنین توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر در ادارات و مناطق مسکونی بسیار حائز اهمیت است.

قادری رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید گفت: باید بحث خطوط انتقال گاز از کشور‌های دیگر که با ما همکاری دارند مورد توجه واقع شود. دستگاه‌ها باید هرچه سریع‌تر نسبت به بازپرداخت بدهی‌های خود به وزارت نیرو اقدام کنند.

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت گفت: حل تنش آبی در استان سیستان و بلوچستان ضرورت دارد.

پژمان فر رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: اجرای طرح برق تجدیدپذیر در شرایط فعلی ضروری است.

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران گفت: برای حل مشکلات حوزه آب کشاورزی پیشنهادات خوبی در زمان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۵ داشتیم.

عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: باوجود بارش‌های خوبی که در کشور داشتیم، مشکلاتی به خاطر برخی خسارات طبیعی داشتیم که باید در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد. برنامه هفتم پیش بینی‌های لازم برای حل مشکلات آب را داشته و در حوزه تأمین برق چاه‌های کشاورزی باید از پروژه‌های پنل خورشیدی استفاده شود.

بدری عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در حوزه برق و آب باید مردم را آگاه کرد تا نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند.

جباری عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: امروز نیازمند جهاد سازندگی در حوزه وزارت نیرو هستیم.

گودرزی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اصلاح الگوی مصرف از مهم‌ترین نکاتی است که می‌تواند کشور را در چنین شرایطی حمایت کند.

ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی گفت: موضوع آب‌های برگشتی و تصفیه خانه‌ها می‌تواند قسمتی از مشکلات حوزه آب کشاورزی را پوشش دهد.

جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: طرح‌های برقی و آبی را باید به سرمایه گذار واقعی داد، چاه‌های غیرمجاز نیز نیازمند ساماندهی است که باید از دور خارج شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.