به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران امروز در مراسم افتتاح بخش تکمیلی پایانه کلاهدوز و آغاز احداث قطعه دوم خط ۱۰ گفت: شهر تهران به زودی به بزرگترین کارگاه عمرانی مترو تبدیل میشود.
وی افزود : از سال گذشته عملیات حفاری را با یک دستگاه تی بیام در محدوده دریاچه چیتگر تا جنت آباد آغاز کردیم که تا امروز ۲.۵ کیلومتر حفاری داشته و با روند مناسب در قرارگاه خاتم کار به نتیجه رسیده است.
هرمزی ادامه داد: امروز دومین دستگاه تی بیام حدفاصل ایستگاه جنت آباد تا نمایشگاه بینالمللی کار خود را آغاز میکند. به این ترتیب ۲۰ کیلومتر خط را زیر بار حفاری و عملیات اجرایی میبریم تا در هر ماه به طور متوسط ۵۰۰ متر تونل کامل به شهروندان تحویل دهیم.
معاون زاکانی گفت: در خط ۸ هم قرارداد تامین تی بیام بسته شده و امیدواریم از ابتدای تابستان بتوانیم آنها را وارد کشور کنیم و در خط ۹ نیز شفت اجرای دستگاه حفار زده شده و در حال مونتاژ دستگاه هستیم تا در هفته دولت بتوانیم آن را وارد مدار ساخت کنیم.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: به این ترتیب به زودی دستگاههای حفار مکانیزه را به ۵ دستگاه میرسانیم تا شهر تهران به بزرگترین کارگاه عمرانی مترو تبدیل شود.
وی ادامه داد: امروز ما شاهد بهره برداری فاز نخست بخش تکمیلی پایانه کلاهدوز هستیم. بخش نخست این پایانه سال ۱۳۹۶ افتتاح شده بود، اما سالن تعمیرات نداشت و کل فضای پایانه به عنوان پارکینگ شبانه قطارها استفاده میشد. یکی از نیازهای شهر تهران این است که علاه بر تکمیل خطوط مترو و راه اندازی ایستگاهها به پایانههای مترویی نیز تجهیز شود که نقش به سزایی در اعزام به موقع قطارها و سیر ایمن آنها در خطوط دارند.
معاون شهردار تهران گفت: سالها این پروژه مغول مانده بود، اما در دوره ششم مدیریت شهری کار را آغاز کردیم و قریب به ۲ هزار میلیارد تومان در آن هزینه کردیم تا فاز نخست بخش تکمیلی پایانه کلاهدوز امروز افتتاح شود و تا پایان سال هم بخش دوم را تکمیل میکنیم تا عملا پایانه به ظرفیت حداکثری برسد.