به گزاش رکنا،مرکز اطلاعرسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر ضرورت حفظ امنیت ملی، در اطلاعیهای به شهروندان هشدار داد که در شرایط کنونی، حتی در وضعیت بهاصطلاح آتشبس، انتشار و ارسال هرگونه فیلم، عکس و اطلاعات مربوط به اماکن حساس، مراکز حیاتی و نیروهای نظامی و امنیتی به شبکهها و کانالهای فاقد صلاحیت، بهویژه رسانهها و بسترهای معاند، اقدامی غیرقانونی محسوب میشود.
در این اطلاعیه آمده است: ارسال اینگونه محتوا به شبکههایی نظیر «ایران اینترنشنال»، «من و تو»، «وحید آنلاین» و سایر موارد مشابه، میتواند بهعنوان تهدیدی علیه امنیت کشور تلقی شده و پیگرد قانونی در پی داشته باشد.
مرکز اطلاعرسانی پلیس تهران بزرگ با اشاره به رصد مستمر فضای مجازی تأکید کرده است که شناسایی و برخورد با افراد متخلف در این حوزه در دستور کار پلیس و سایر نهادهای امنیتی قرار دارد.
در ادامه این اطلاعیه، از شهروندان خواسته شده است با حفظ هوشیاری و مسئولیتپذیری، از انتشار هرگونه اطلاعات حساس خودداری کرده و همچون گذشته در تأمین امنیت کشور با پلیس و دستگاههای مسئول همکاری کنند.
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین با قدردانی از همراهی و حمایت مردم در حفظ امنیت شهر، تأکید کرده است که مشارکت و توجه شهروندان به توصیههای امنیتی، نقش مهمی در تقویت آرامش و ثبات جامعه دارد.