
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غدیر جاویدی معاون توزیع بهره برداری و دیسپچینگ توزیع استان تهران در برنامه سلام خبرنگار گفت: ما از اولین روزهای جنگ در ۹ اسفند آمادگی صدرصدی نسبت به تجارب جنگ ۱۲ روزه داشتیم و به طبع استان تهران بیشتری حملات را در سطح کشور داشت و تجهیزات صنعت برق کشور در این حملات دچار آسیب هایی قرار گرفت.
وی ادامه داد: متاسفانه در این حملات بیشترین آسیب به شبکه برق در استان تهران بود که خوشبختانه توانستیم با همکاری همکاران مشکلات در اسرع وقت در فاصله زمانی ۴۵ تا یکساعت قطعی برق و مشکلات شبکه رفع شد،در ۲۵ اسفند یک حمله به ستاد توزیع برق استان تهران در میدان شهدا صورت گرفت که تعدادی از همکارانمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
معاون شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به تجهیز برخی از مساجد به پنل های خورشیدی تصریح کرد: به طوری که این طرح، استفاده از پنلهای خورشیدی در مدارس و مساجد برای مدیریت شرایط خاص به ما کمک میکند.
جاویدی افزود: همچنین در این راستا مدارس هم به تجهیز پنلهای خورشیدی در دستور کار بوده که در استان تهران ۱۱هزار مگاوات مجوز صادرشده که ۱۲۰۰ آن در مرحله اجرایی است
وی افزود: همچنین در حال تهیه ژنراتورهای سیار هستیم که بتوانیم برق محله ای را تا زمان بازیابی کامل آن در محله محل آسیب قرار دهیم تا مشکل برق تا زمان رفع آن برطرف شود.