ورود ۹۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 08:27
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود ۹۵ دستگاه اتوبوس جدید شامل انواع برقی، دوکابین و دیزل خبر داد.

ورود ۹۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مهدی علیزاده با اعلام خبر تحویل دومین سری اتوبوس‌های برقی به شبکه حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: این قرارداد شامل تحویل ۱۰۴ دستگاه اتوبوس برقی است که  ۱۵ دستگاه تا امروز تحویل داده شده است .
وی افزود: این اتوبوس‌ها محصول شرکت داخلی هستند و در خطوط شهری تهران به کار گرفته خواهند شد.
علیزاده با اشاره به تحولات اخیر در نوسازی ناوگان تصریح کرد: اخیراً ۹۵ دستگاه اتوبوس جدید شامل ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی تک‌کابین از قرارداد ۲۵۰۰ دستگاهی که تاکنون ۵۰۰ دستگاه آن تحویل و در خطوط فعال شده، به ناوگان اضافه شده است.
علیزاده گفت: همچنین ۳۵ دستگاه اتوبوس دوکابین ۱۸ متری چینی در خطوط تندرو و تعدادی اتوبوس دیزلی از تولیدکنندگان داخلی نیز به ناوگان ملحق شده‌اند.
وی با تأکید بر برنامه جامع نوسازی و توسعه ناوگان، اظهار داشت: تلاش ما بر این است که با سرعت بخشیدن به روند ورود اتوبوس‌های جدید، نیاز‌های ضروری شهر را مرتفع سازیم. این اتوبوس‌ها با تنوع در نوع (برقی، دوکابین، دیزلی) و از تولیدکنندگان داخلی و خارجی، پاسخگوی نیاز‌های متنوع خطوط مختلف شهر تهران خواهند بود.
مدیرعامل شرکت واحد در پایان گفت:  آمار نوسازی و بازسازی ناوگان در دوره ششم مدیریت شهری نیز حاکی از فعالیت گسترده در این زمینه است؛ به طوری که ۲٬۰۸۹ دستگاه اتوبوس نوسازی و حدود ۵۰۰ دستگاه بازسازی شده‌اند. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.