رئیس اتاق تهران: ضرورت پرهیز از بخشی‌نگری در حوزه‌های اقتصادی

صدا و سیما یکشنبه 30 فروردین 1405 - 12:01
رئیس اتاق تهران بر لزوم نگاه ملی به شرایط اقتصادی تأکید کرد و گفت: باید تولید تداوم یابد تا روند مالیات‌دهی و پرداخت سهم تأمین اجتماعی، مختل نشود؛ برای این منظور باید بخشی‌نگری را کنار بگذاریم.
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود نجفی‌عرب رئیس اتاق تهران با نگاهی به آسیب‌های وارد آمده بر بنگاه‌های تولیدی و صنعتی، گفت: در استان تهران بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و بخش‌های دیگر طی جنگ رمضان آسیب دیدند.
 
این فعال اقتصادی ادامه داد: نکته مهم این است که اگر جنگ خاتمه پیدا کند در دوران پساجنگ چگونه عمل خواهیم کرد؟ دولت با توجه به شرایط موجود مانند وضعیت سازمان تأمین اجتماعی، خزانه و بودجه جاری با مشکلات زیادی مواجه بوده و منابع در دسترس هم محدود است؛ البته با همین اوصاف نیز می‌توان کار‌های زیادی انجام داد برای نمونه در حوزه مالیاتی و تأمین اجتماعی.
 
وی ایراد اصلی را در عدم رویکرد ملی بر مسائل اقتصادی دانست و افزود: فضای اقتصادی کشور فاقد نگاه ملی بوده و نگاه بخشی و جزئی جایگزین آن شده است؛ سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی و حتی بانک‌ها فقط منافع خود را در نظر می‌گیرند، غافل از اینکه چنانچه شرایط برای تولید مهیا نباشد، سهم مالیات و تأمین اجتماعی هم به دولت پرداخت نمی‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.