جنگ آمریکا دلیلی برای دیدار دوستانه ایران و اسپانیا؟

تابناک یکشنبه 30 فروردین 1405 - 11:01
فدراسیون فوتبال در تلاش است پس از مواضع دولت اسپانیا علیه سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در موضوع جنگ علیه ایران، بار دیگر برای دیدار دوستانه با ماتادورها رایزنی کند.

جنگ آمریکا دلیلی برای دیدار دوستانه ایران و اسپانیا؟

به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم، فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش مذاکرات مفصلی با فدراسیون اسپانیا برای برگزاری دیدار دوستانه داشت. این موضوع به توافق منجر و مقرر شد دو تیم ۱۲ خرداد در اسپانیا به میدان بروند. با وجود تمام توافقات، فدراسیون فوتبال اسپانیا در بهمن ماه و بعد از تحریم اتحادیه اروپا، اعلام کرد که نمی‌تواند با ایران بازی کند.

با این حال و بعد از جنگ تحمیلی سوم، کشور اسپانیا از رویکرد تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد که به هیچ عنوان در این جنگ آنها را همراهی نمی‌کند. علاوه بر این، روابط سیاسی دو کشور ایران و اسپانیا تقویت شد. به دنبال این اتفاقات تلاش‌هایی برای برگزاری دیدار دوستانه بین دو تیم‌های ملی فوتبال دو کشور انجام شده است.

تقویم اسپانیا برای فیفادی خرداد ماه هنوز پُر نشده و در صورتی که تلاش‌ها و مذاکرات به نتیجه برسد، احتمال برگزاری دیدار دوستانه در خرداد ماه بین ایران و اسپانیا وجود دارد. فدراسیون‌های دو کشور در حال صحبت در این زمینه و ارزیابی شرایط هستند.

جام جهانی ۲۰۲۶ از ۲۱ خرداد به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک آغاز خواهد شد. قرار است شاگردان امیر قلعه‌نویی ۲۰ اردیبهشت تهران را به مقصد ترکیه ترک کنند و بعد از برگزاری بازی‌های دوستانه عازم آمریکا شوند.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.