ترکیه: دنبال واردات انرژی از ایران هستیم

تابناک یکشنبه 30 فروردین 1405 - 10:06
وزیر انرژی ترکیه گفت کشورش در بحبوحه بحران انرژی ناشی از جنگ در خاورمیانه، به دنبال ادامه واردات گاز ایران خواهد بود.

آلپارسلان بایراکتار روز شنبه در پاسخ به سوالی از تی‌وی‌پی ورلد گفت که قرارداد انرژی فعلی با ایران به زودی منقضی می‌شود، اما آنکارا برای تضمین امنیت انرژی ترکیه، تمدید احتمالی آن را با تهران بررسی خواهد کرد زیرا هنوز به گاز ایران نیاز دارد.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،  این قرارداد شامل ۹.۶ میلیارد متر مکعب گاز در سال است. ترکیه در سال میلادی گذشته، ۷.۶ میلیارد متر مکعب گاز از ایران وارد کرد که ۱۳ درصد از کل واردات گاز این کشور را تشکیل می‌داد.

بایراکتار گفت: «طبق پیش‌بینی ما، ممکن است برای امنیت تامین گاز ترکیه به این خط لوله گاز یا جریان گاز از ایران نیاز داشته باشیم.» وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای در جریان نیست، افزود که دو طرف هنوز می‌توانند در مورد تمدید احتمالی گفتگو کنند.

بایراکتار هشدار داد که حتی اگر تنگه هرمز به طور دائم بازگشایی شود، ماه‌ها طول خواهد کشید تا بازارهای انرژی به تعادلی که قبل از جنگ وجود داشت، بازگردند.
 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.