تلاش ترکیه برای تداوم واردات گاز از ایران

عصر ایران یکشنبه 30 فروردین 1405 - 09:11
وزیر انرژی ترکیه در اظهاراتی با اشاره به اینکه قرارداد کنونی میان تهران و آنکارا در پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۶) منقضی می‌شود، اعلام کرد که این کشور خواهان ادامه واردات گاز طبیعی از ایران است.

 آلپ‌ارسلان بایراکتار در حاشیه پنجمین نشست دیپلماتیک آنتالیا در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ترکیه تمایل دارد جریان واردات گاز از ایران بدون وقفه ادامه یابد و مذاکرات درباره تمدید قرارداد در جریان است.

به گزارش ایرنا، بایراکتار با اشاره به اهمیت تنوع‌بخشی به منابع انرژی برای تضمین امنیت تأمین سوخت، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی در تنگه هرمز بار دیگر نشان می‌دهد که تنوع‌بخشی به منابع انرژی برای امنیت هر کشوری چقدر حیاتی است.

به گزارش ایرنا، پنجمین نشست دیپلماتیک آنتالیا در این شهر در غرب ترکیه در حال برگزاری است.

شعار این دوره از نشست که از روز جمعه (۲۸ فروردین ۱۴۰۵) آغاز شده است «تعامل با عدم قطعیت در ترسیم آینده» است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.